Accident rutier între două autoturisme în localitatea constănțeană Ștefan cel Mare, pe DN22.
Evenimentul rutier a fost anunțat prin apel tip e-call.
La fața locului au fost găsite două persoane implicate, neîncarcerate, conștiente.
Una dintre victime a fost preluată de un echipaj al Serviciului de Ambulanță Județean pentru îngrijiri de specialitate. Aceasta a suferit un traumatism cranio-cerebral, însă a refuzat transportul la spital.

Cum funcționează sistemul eCall
eCall este un sistem instalat în vehicule în toate țările UE care efectuează automat un apel gratuit către numărul de urgență 112, în cazul în care vehiculul este implicat într-un accident rutier grav. Sistemul eCall poate fi accesat și manual, prin apăsarea unui buton.
Sistemul eCall este activat doar în cazul în care vehiculul este implicat într-un accident grav. În restul timpului, rămâne inactiv. Aceasta înseamnă că atunci când vă aflați la volan nu se produce nicio monitorizare (pentru a controla poziția vehiculului sau modul în care acesta este condus) și nu se transmit date.
În România au fost efectuate într-un singur an, aproximativ 190.000 de apeluri la 112 referitoare la evenimente rutiere, dintre care peste 4.200 prin sistemul de comunicaţii eCall.
„În cazul producerii unui accident rutier, sistemele eCall generează automat apelarea numărului 112 şi transmiterea către Serviciul de urgenţă a informaţiilor relevante pentru localizarea precisă a evenimentului şi pentru intervenţia echipajelor de salvare. Imediat după impact, date precum coordonatele GPS, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat şi direcţia de mers sunt furnizate de autovehiculele echipate cu eCall.”, a transmis STS printr-un comunicat de presă în urmă cu trei ani.
