Medhouse banner

Nou la Știrile Media. Meserii pe bune – fișa postului… nespusă

Date:

Lansăm o rubrică dedicată meseriilor din viața reală!

Începând de astăzi, inaugurăm o serie de articole în care vom vorbi despre oameni și joburile lor, așa cum sunt ele cu adevărat: cu haos, cu satisfacții, cu momente absurde, cu replici memorabile și cu realitatea pe care nu o vezi în fișa postului. Nu vorbim doar despre ce scrie în contract, ci despre:

  • ce se întâmplă în spatele tejghelei, biroului, salonului, spitalului sau ghișeului
  • lucrurile pe care nu le spune nimeni la interviu
  • momentele în care meseria e amuzantă, grea, neașteptată sau… ultra-specific românească

Fără filtre. Fără PR. Doar muncă reală, oameni reali și povești adevărate — cu umor, empatie și autoironie.

Episodul 1: Peripețiile de la Recepție

Începem cu meseria în care trebuie să fii și: secretară, psiholog, GPS uman, translator, terapeut, operator IT, cronometru olimpic, uneori și magician. Și toate astea… cu salariu normal și nervi de oțel.

Viața la recepție: între „Aveți programare?” și „Stați puțin să respir…”

Dacă ai trecut vreodată printr-o recepție, fie ea de hotel, cabinet, salon de înfrumusețare sau service auto, ai întâlnit personajul multilateral dezvoltat al sistemului românesc: Recepționista.

Nu confundați cu un post simplu de birou. Aici vorbim despre o meserie din categoria: memorie de elefant, auz selectiv (dar doar când e nevoie), timp de reacție mai rapid decât netul de la birou, coordonare fină între: apeluri, programări, disponibilități, nervi, emailuri, toner, pacienți și… apariția bruscă a șefului. Pe scurt: job pentru supereroi neplătiți ca supereroii.

Capitolul 1: Telefonul sună încontinuu

Dacă nu lucrezi într-o companie mare care nu are un compartiment de Call-Center dedicat, iar telefonul este element cheie în comunicare, ai ghinion! Telefonul nu sună normal. Sună ca și cum s-ar bate pentru premiul „Cel mai insistent obiect din galaxie.”

Sună când:

  • recepționista caută un dosar
  • se scoate bon fiscal
  • se explică anumiți termeni noi
  • cineva întreabă dacă poate veni urca la manager, doar 5 minute.

Spoiler: nu există „doar 5 minute”.

Capitolul 2: Programarea imposibilă

Pacientul: „Vreau mâine, la 8.”
Recepționista: „Nu avem loc până marțea viitoare.”
Pacientul: „Dar eu vreau mâine, la 8.”

Concluzie universală: Calendarul real vs. calendarul pacientului = două universuri paralele.

Capitolul 3: Sistemul informatic

Sistemul poate fi: blocat, se face update, în faza „merge doar dacă îl implori cu ton sensibil”. Țara arde, lumea așteaptă, dar programul scrie: „Not responding.”

Capitolul 4: Salariul

Și acum partea preferată: pentru toate aceste abilități, funcții și superputerile ascunse… salariul e cât cinci coșuri de cumpărături la supermarket.

Concluzia

Recepționistele nu sunt doar un zâmbet la intrare — sunt: GPS uman, manual tehnic viu, tampon emoțional pentru tensiunile tuturor și, uneori, terapeut neoficial. Și totuși, cu toate provocările, jobul are un farmec aparte: la finalul zilei, printre telefoane, nervi, programări și cafea rece, apare câte un client care spune: „Vă mulțumesc mult!”. Și atunci, pentru câteva secunde, tot haosul are sens.

Dacă lucrezi la recepție: îți trimitem respect, empatie și cafea virtuală!
Dacă treci prin recepție: fii bun. Nu e ușor acolo!

Următoarele episoade vor fi despre: profesori, mecanici, asistente medicale, curieri, ospătari, instalatori, cosmeticiene, contabile …și multe altele.

Dacă ai o meserie care merită spusă, un „behind the scenes” sau o replică legendară, ne poți scrie. Știm că, dincolo de titulatură, există poveste. Și vrem să o descoperim.

Sursă foto: Unsplash

spot_img
Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului, instituției care a transmis informarea ori persoanelor (fizice/juridice) care au contribuit la realizarea lui, prin acordarea de informații, declarații, documente justificative etc.

Din acest motiv, publicația Stirilemedia.ro nu își asumă răspunderea pentru informațiile și detaliile publicate de autori, cu atât mai mult a celor ce au mențiunea DIN SURSE. Acestea reprezintă informații furnizate de terțe persoane, incluisv sub protecția anonimatului (la solicitarea lor).

Conținutul website-ului este destinat exclusiv informării publice și conține informații care nu sunt denaturate, cu excepția articolelor de tip pamflet în care se face această precizare. Copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website (în limita a 500 de caractere, fără a cita sursa) este interzisă. Atenție! La articolele DIN SURSE, pentru exploatarea conținutului este obligatorie citarea sursei de 3 ori pe parcursul scrierii, cu link către publicația ȘtirileMedia.

Vă rugăm să aveți în vedere faptul că toate comentariile la articole sunt moderate, pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false, motiv pentru care vă încurajăm să comentați folosind un limbaj decent, evitând atacuri la persoană și informații false.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Distribuie postarea:

Abonează-te

Cele mai citite

Articole similare

„Trubadurul” de Giuseppe Verdi, pe scena Teatrului Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” Constanța

O seară lirică cu „Trubadurul” la Teatrul Național de...

Peste 10% din adulți afectați de BPOC la nivel global, avertizează Societatea Română de Pneumologie

BPOC, a treia cauză de deces la nivel mondial:...

Avea permisul suspendat, dar s-a urcat la volan. Bărbatul a fost prins

Bărbatul a fost reținut pentru 24 de ore Urmare a...

Camelia și Sabrina Voinea, susținute de CSM Constanța după atacurile apărute în presă

CSM Constanța cere protejarea valorilor gimnasticii românești CSM Constanța își...