„Litoralul, meteo dependent”
Peste 70.000 de turiști români și străini s-au aflat în hotelurile și apartamentele de vacanță de pe litoralul românesc, în perioada 25 aprilie – 06 mai 2024, în primul interval oficial de Deschidere Sezon Litoral 2024, cel puțin asta susține Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR).
Au fost și două zile în care vremea nu a fost favorabilă, iar potrivit operatorilor din turism, acesta a fost și motivul pentru care pe litoral au venit mai puțin turiști. Însă, numărul lor a crescut imediat ce vremea s-a îmbunătățit.
De un succes mai mare s-au bucurat organizatorii celor două festivaluri: SUNWAVES și „Festivalul du Bonheur”
„Din fericire, „Evenimentul bate vremea”, în sensul că majoritatea tinerilor și a celor care aveau deja bilete și planuri la Festivalul de muzică electronică SUNWAVES, la petrecerile din Cluburile de noapte din Mamaia sau la Festivalul gastronomic „Festivalul du Bonheur”, au venit către mare, independent de starea vremii. Litoralul este, în orice țară, o destinație meteo dependentă, de aceea evenimentele mari și cu tradiție trebuie păstrate și atrase către litoral, pentru a elimina condiția de afectare meteorologică.”, a declarat Corina Martin, secretar general Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR).
Mamaia și Mamaia Nord, Vama Veche și Costinești sunt cele destinațiile cu care, și de această data, s-a deschis sezonul, acestea fiind, de fapt, preferatele turiștilor în minivacanța de 1 Mai și Paște.
„Vama Veche a avut cel mai mare grad de pcupare din totalul locurilor de cazare, de peste 90%, iar Mamaia a atras cel mai mare număr de turiști, ca în fiecare an, datorită celei mai mari capacitați de locuri de cazare, din totalul stațiunilor.”, a adăugat Corina Martin, secretar general Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR).
Festivalul SUNWAVES a atins 90% turiști străini, din totalul participanților, cu peste 35.000 participanți ca trafic per total/perioadă.
„Încă odată, se dovedește că un eveniment internațional solid organizat și promovat atrage atentia vest europenilor cu mult mai mult decât ar putea să o facă hotelurile, restaurantele, destinația în sine și reprezintă un adevărat catalizator de atenție și de atractivitate, pentru un segment important de turiști și fani ai acestui gen de muzică.”, a mai spus Corina Martin.
FESTIVAL DU BONHEUR a incheiat primul eveniment al sezonului cu un bilanț în creștere, conform organizatorilor, chiar dacă nu una foarte mare.
Concertele organizate în Mamaia și în Constanța, deschiderea programului la Telegondola Mamaia și alte evenimente în restaurante și în hoteluri au atras, de asemenea, imaginea unei destinații care s-a pregătit pentru primii săi turiști oficiali.
„Vremea frumoasă înregistrată în al doilea interval, cel orientat în jurul sărbătorii Pascale ortodoxe a atras la mare chiar mai mulți turiști decât înregistram de Paște, în oricare alt an, și pe acest interval a crescut numărul turiștilor familiști sau familiști cu copii, care au ales să ia „Lumina de la malul mării”.
Apropierea intervalului 01- 02 mai de Sărbatoarea de Paște a permis românilor să își aleagă, din mai multe opțiuni, o perioadă anume, potrivită pentru prima lor escapadă la mare și a repartizat diferit numărul turiștilor, pe un interval mai lung, de 5-6 nopți de cazare, în total, și nu de doar 2-3 nopți, cum s-ar fi întâmplat în mod tradițonal”, a subliniat Corina Martin.
Ca noutate, Corina Martin susține că a fost înregistrat un număr „încurajator de mare de turiști străini și mai ales americani”, care au venit independent către Constanța. Aceștia au venit inițial la București, însă au solicitat croaziere pe mare, tururi de vizitare a orașului Constanța și Dobrogea.