SPIT Constanța: Schema de ajutor minimis – termen de depunere al cererilor, 1 aprilie 2024, inclusiv

Date:

Ovidius Clinical Hospital

SPIT Constanța: Schema de ajutor minimis – termen de depunere al cererilor, 1 aprilie 2024, inclusiv

SPIT Constanţa informează contribuabilii asupra faptului că a fost aprobată Hotărârea Consiliului Local nr. 81/2024 privind aprobarea schemei de ajutor de minimis pentru acordarea reducerilor la plata impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren pentru întreprinderile care activează pe raza administrativ-teritorială a municipiului Constanţa, constând în reducerea cu 60% a impozitului pe clădiri şi a impozitului pe terenurile aferente acestora, utilizate pentru prestarea de servicii turistice pentru o perioadă de cel puţin 6 luni într-un an calendaristic.

Schema se aplică întreprinderilor care deţin în proprietate clădiri şi terenuri aferente acestora care sunt utilizate pentru prestarea de servicii turistice în municipiul Constanţa pe o perioadă de cel puţin 6 luni în cursul unui an calendaristic, întreprinderi care au calitatea de contribuabili ai bugetului local al municipiului Constanţa.

Care sunt condițiile

Pentru a beneficia de facilităţi, întreprinderile trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:

– clădirile şi terenurile aferente acestora să fi fost utilizate pentru prestarea de servicii turistice în anul fiscal anterior acordării facilităţii, pe o perioadă de cel puţin 6 luni în cursul anului calendaristic;

– să fie persoane juridice cu sediul în România, înregistrate la Registrul Comerţului ca societăţi comerciale conform Legii nr. 31/1990 privind societăţile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale autorizate în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale şi au calitatea de contribuabili ai bugetului local al municipiului Constanţa;

– să nu se afle în stare de insolvenţă, lichidare, dizolvare, afacerea să nu fie condusă de un administrator sau lichidator judiciar, să nu aibă restricţii asupra activităţilor sale comerciale, iar acestea să nu fie puse la dispoziţia creditorilor;

– să nu fi făcut obiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată;

– să nu fi fost constatată o faptă ce constituie infracţiune de evaziune fiscală, pentru care s-a pronunţat o hotărâre judecătorească definitivă;

– valoarea cumulată a ajutoarelor de minimis acordate întreprinderii unice în ultimii 3 ani să nu depăşească echivalentul în lei a 300.000 de euro. Acest plafon se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este finanţat din surse naţionale (bugetul de stat sau bugetul administraţiei publice locale) sau din surse comunitare.

Ce trebuie să conțină dosarul?

De asemenea, întreprinderile trebuie să ţină evidenţe contabile separate faţă de celelalte activităţi desfăşurate care nu intră în sfera de aplicare a schemei de ajutor (contabilitatea trebuie să evidenţieze separat cheltuielile, veniturile şi rezultatele aferente acestor activităţi), nerespectarea acestor cerinţe conducând la respingerea documentaţiei în vederea remedierii.

Documentele necesare acordării reducerilor la plata impozitului pe clădiri şi teren, se depun la Serviciul Public de Impozite şi Taxe Constanţa, până pe data de 1 aprilie 2024, inclusiv şi constau în:

* cererea de acordare a reducerii, însoţită de:

  • situaţiile financiar contabile aferente anului fiscal anterior celui în care se aplică reducerea, din care să reiasă îndeplinirea condiţiilor necesare acordării ajutorului;
  • actul de constituire;
  • statutul societăţii cu modificările şi completările ulterioare;
  • codul unic de înregistrare sau codul de înregistrare fiscală;
  • declaraţie pe proprie răspundere, dată de reprezentantul legal al întreprinderii beneficiare în formă scrisă şi autentificată la notar cu privire la faptul că aceasta nu se află în stare de insolvenţă, lichidare sau dizolvare, afacerea să nu fie condusă de un administrator sau lichidator judiciar, să nu aibă restricţii asupra activităţilor sale comerciale, iar acestea să nu fie puse la dispoziţia creditorilor;
  • declaraţie pe propria răspundere dată de reprezentantul legal al întreprinderii beneficiare în formă scrisă şi autentificată la notar cu privire la faptul că aceasta nu a făcut obiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată;
  • declaraţie pe propria răspundere dată de reprezentantul legal al întreprinderii beneficiare în formă scrisă şi autentificată la notar în care să se indice expres dacă societatea desfăşoară activităţi exceptate de prezenta schemă şi dacă clădirile şi terenurile aferente acestora au fost folosite în scop turistic pentru o perioadă de cel puţin 6 luni în cursul unui an calanderistic.
  • declaraţie pe propria răspundere dată de reprezentantul legal al întreprinderii beneficiare în formă scrisă şi autentificată la notar privind orice alt ajutor de minimis primit de întreprinderea unică pe perioada ultimilor 3 ani.
  • orice alt document justificativ care conduce la îndeplinirea condiţiilor necesare acordării ajutorului.

Cererile şi documentele necesare, pot fi depuse:

  • pe adresele de e-mail ale agenţiilor fiscale;
  • prin poştă cu confirmare de primire;
  • la biroul de registratură/informaţii ale Agenţiei Fiscale nr. 1 din Centrul Comercial TOM (Carrefour), Agenţiei Fiscale nr. 3, din Centrul Comercial TOMIS MALL, Agenţiei Fiscale nr. 4 din Str. Soveja nr. 104, bloc 44, parter şi Agenţiei nr. 6, din Bd. Tomis nr. 112.

Actul normativ poate fi consultat pe site-ul instituţiei www.spit-ct.ro, secţiunea Transparenţă Decizională/Proiecte de acte normative adoptate.

spot_img
Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului.

În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația Stirilemedia.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile furnizate de stirilemedia.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal dacă este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Conținutul website-ului este destinat exclusiv informării publice. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website (în limita a 500 de caractere, fără a cita sursa).

Vă rugăm să aveți în vedere faptul că toate comentariile la articole sunt moderate, pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false.

Vă încurajăm să comentați, cu rugămintea de a folosi un limbaj decent, evitând atacuri la persoană și informații false.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Distribuie postarea:

spot_img
Cloud Hosting

Abonează-te

Ovidius Clinical Hospital

Cele mai citite

Articole similare

Pugiliștii Alexandru Buleu și Erson Huseim au câștigat Cupa României!

Au câștigat Cupa României Doi pugiliști de la CSM Constanța...

(Video) Vaslui: Tragedie pe DN 24. Trei persoane au decedat

Trei persoane au decedat în urma unui accident pe...