Topul celor mai proaste companii aeriene din Europa. WizzAir și Ryanair, în fruntea clasamentului. Ce nemulțumiri au clienții

Date:

După anunțarea rezultatelor unui studiu recent, compania aeriană Wizz Air se regăsește din nou în fruntea listei celor mai proaste companii aeriene din Europa.

Nu este nou pentru operatorul aerian low-cost, care a primit aceeași mențiune și anul trecut, fiind criticată în continuare de către clienți pentru performanțele slabe din 2023. Compania a primit un val de plângeri referitoare la întârzieri și servicii slabe oferite clienților în ultimele 12 luni.

Potrivit unui sondaj realizat de Which?, aproape jumătate dintre cei care au călătorit cu această companie aeriană din Ungaria au întâmpinat probleme cu zborurile, iar doar 63% dintre curse au fost înregistrate fără întârzieri, între octombrie 2022 și septembrie 2023, conform datelor Autorității de Aviație Civilă din Marea Britanie.

Aproximativ 2% dintre zborurile Wizz Air au fost întârziate cu peste trei ore, procentajul fiind mai mare decât cel al majorității competitorilor săi. Compania a primit calificative scăzute în toate domeniile, obținând doar o singură stea dintr-un total de cinci posibile pentru serviciul pentru clienți.

Unul dintre respondenți a relatat că a fost „imposibil să comunice cu compania aeriană” în legătură cu anularea zborului.

Faptul că Wizz Air nu oferă compensații salariale și rambursări, ceea ce a dus la multiple hotărâri judecătorești neexecutate, a fost larg mediatizat, însă compania a declarat că a angajat mai mult personal pentru a-și îmbunătăți calitatea.

Wizz Air a contestat clasificarea, argumentând că „metodologia sondajului este înșelătoare și rezultatele nu sunt reprezentative”, și că nu s-au intervievat suficienți clienți Wizz Air pentru ca sondajul să fie precis.

Șefa companiei a admis că performanța companiei în 2022 „nu a fost conformă cu standardele noastre”, ceea ce a determinat compania să investească „mai mult de 90 de milioane de lire sterline pentru a remedia această situație”.

Sondajul Which? a întrebat călătorii despre experiențele lor de zbor din ultimul an, analizând rezultatele pentru peste 10.000 de zboruri în total. Pasagerii au evaluat companiile aeriene în funcție de șapte criterii diferite, precum serviciul pentru clienți, raportul calitate-preț, confortul scaunelor și mâncarea și băutura. Apoi, s-a calculat un scor al clienților în funcție de satisfacția generală și de probabilitatea de recomandare.

Ryanair, cea de-a doua cea mai proastă companie din Europa

Pe penultimul loc, chiar înaintea Wizz Air, cu un scor de doar 47%, se află Ryanair. Compania a avut rezultate slabe în sondaj, obținând doar o stea pentru confortul scaunelor, mâncare și băutură și serviciul pentru clienți. În secțiunea de servicii pentru clienți, respondenții au fost deosebit de negativi.

Un pasager a afirmat că Ryanair „tratează clienții cu dispreț”, în timp ce altul a adăugat că compania „nu oferă servicii pentru clienți.”

Compania a obținut doar două stele pentru experiența de îmbarcare, curățenia și mediul cabinei, și a primit trei stele puțin îmbunătățite pentru raportul calitate-preț.

Ryanair a avut un număr similar de zboruri întârziate ca și Wizz Air (62%, conform datelor CAA), dar rata de anulare nu a fost atât de proastă, cu doar 0,8% anulate în ultimul moment. Iberia, Vueling și British Airways au completat lista celor cinci cele mai slabe companii aeriene pentru zboruri pe distanțe scurte, cu scoruri ale clienților de 49%, 53% și 56%.

Jet2 este pe primul loc printre companiile aeriene cu zboruri pe distanțe scurte pentru al treilea an la rând, demonstrând un serviciu consistent bun. Compania a ocupat prima poziție în tabel cu un scor impresionant al clienților de 81%, și a primit cinci stele pentru serviciul pentru clienți. Jet2 are, de asemenea, unul dintre cele mai mici rate de anulare a zborurilor la scurtă notificare din orice companie aeriană din sondaj, cu doar 0,5% anulate la scurt timp de la decolare.

Iată topul companiilor aeriene din Europa

  1. Jet2: 81%
  2. Icelandair: 74%
  3. Norwegian: 74%
  4. Turkish Airlines: 73%
  5. Logan Air: 72%
  6. Swiss: 71%
  7. Finnair: 68%
  8. TAP Portugal: 67%
  9. Aer Lingus: 66%
  10. Air France: 65%
  11. SAS: 64%
  12. Aegean Airlines: 63%
  13. KLM: 62%
  14. EasyJet: 59%
  15. TUI: 59%
  16. Air Malta: 58%
  17. Lufthansa: 57%
  18. British Airways: 56%
  19. Vueling Airlines: 53%
  20. Iberia: 49%
  21. Ryanair: 47%
  22. Wizz Air: 44%
spot_img
Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului, instituției care a transmis informarea ori persoanelor (fizice/juridice) care au contribuit la realizarea lui, prin acordarea de informații, declarații, documente justificative etc.

Din acest motiv, publicația Stirilemedia.ro nu își asumă răspunderea pentru informațiile și detaliile publicate de autori, cu atât mai mult a celor ce au mențiunea DIN SURSE. Acestea reprezintă informații furnizate de terțe persoane, incluisv sub protecția anonimatului (la solicitarea lor).

Conținutul website-ului este destinat exclusiv informării publice și conține informații care nu sunt denaturate, cu excepția articolelor de tip pamflet în care se face această precizare. Copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website (în limita a 500 de caractere, fără a cita sursa) este interzisă. Atenție! La articolele DIN SURSE, pentru exploatarea conținutului este obligatorie citarea sursei de 3 ori pe parcursul scrierii, cu link către publicația ȘtirileMedia.

Vă rugăm să aveți în vedere faptul că toate comentariile la articole sunt moderate, pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false, motiv pentru care vă încurajăm să comentați folosind un limbaj decent, evitând atacuri la persoană și informații false.

1 COMENTARIU

  1. Un bagaj 40 30 20 la wizz air . Oppssss! ” plata de 63 de euro in plus „Excellenta” inselatorie . 😝😝😝😝 Au un masurator🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫daca intra🤣🤣🤣🤣🤣, la masurator🤣🤣🤣🤣🤣 egal 63 de euro

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Distribuie postarea:

Abonează-te

Cele mai citite

Articole similare

CNAS și Patriarhia Română, alături în lupta împotriva cancerului. Emisiuni TV pentru pacienții oncologici

CNAS și Patriarhia Română realizează o serie de emisiuni...

Mesajul ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu ocazia Zilei Internaționale de Comemorare a Victimelor Holocaustului

Cătălin Predoiu: „Să onorăm curajul victimelor și supraviețuitorilor Holocaustului...

Consiliul Concurenței a declanșat o investigație pe piața serviciilor stomatologice

Consiliul Concurenței suspectează încălcări ale legislației de către Colegiul...