Medhouse banner

Fenomen îngrijorător: Copiii din România consumă alcool de la vârste fragede. „Cere copilu’, îl vede pe taică-său. Dă-mi şi mie să gust…”

Date:

România ocupă primul loc în Europa în ceea ce privește consumul de alcool, o problemă care se răspândește tot mai mult printre tineri și copii. Studiile recente indică faptul că peste jumătate dintre liceeni consumă alcool de cel puţin două ori pe lună. Specialiștii în sănătate avertizează că un consum regulat în adolescență poate duce la apariția unor boli neurologice grave, arată Observator.

În contextul în care problema drogurilor a scăpat de sub control, atât autoritățile, cât și părinții par să neglijeze o altă problemă majoră cu care se confruntă tinerii și adolescenții – consumul de băuturi alcoolice. România este lider în Europa la numărul de minori care se refugiază în băutură.

Potrivit studiilor, 6 din 10 liceeni din România au declarat că au consumat alcool cel puțin o dată în ultimele 30 de zile. Unul din 10 băieți și una din 20 de fete au ajuns de cel puțin două ori în stare de ebrietate. Acest consum este adesea rezultatul unui consum mic constant, în context social. În România, starea de ebrietate este tolerată social, ceea ce contribuie la perpetuarea acestei probleme.

Dependența se dezvoltă din copilărie

Psihologii avertizează că dependența de alcool se poate dezvolta încă din copilărie, fiind adesea încurajată chiar de părinți. Studiile arată că 8 din 10 copii care sunt încurajați la vârste fragede să consume alcool de către părinți vor deveni consumatori regulati.

Cere copilu’, îl vede pe taică-său. Dă-mi şi mie să gust, gustă, îi plăcea, no”, mărturiseşte o mamă. „Să guste da, de acord, dar există o măsură în lucruri”, crede un bunic.

Creierul uman nu se dezvoltă complet până la vârsta de 21 de ani, iar consumul de alcool până la această vârstă poate avea efecte ireversibile. Alcoolul încetinește funcția sistemului nervos central, blocând transmiterea mesajelor către creier. Pe termen lung, apar modificări de caracter și comportament, iar clinic se constată tremurul mâinilor și mărirea ficatului.

Consumul de alcool poate fi stopat prin programe de reabilitare, dacă părinții observă că minorul are deja această problemă. Înainte de a ajunge la acest punct, medicii recomandă activități precum sportul, timpul petrecut în natură și, mai ales, timpul petrecut în familie.

Amenzi mai mari pentru cei care vând alcool minorilor

Senatul a adoptat luni, 30 octombrie, un proiect care interzice vânzarea de băuturi energizante sau derivate ale acestora către minori și promovează informarea și educarea consumatorilor despre efectele nocive ale acestora asupra sănătății. Comercianții care nu respectă aceste reglementări riscă amenzi între 25.000 și 50.000 de lei.â

Institutul Național de Sănătate Publică evidențiază că consumul de băuturi energizante, în special în rândul copiilor și adolescenților, a crescut semnificativ. Consumul acestor băuturi în combinație cu alcoolul este considerat extrem de periculos. Proiectul va fi trimis Camerei Deputaților pentru dezbatere și vot final.

spot_img
Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului, instituției care a transmis informarea ori persoanelor (fizice/juridice) care au contribuit la realizarea lui, prin acordarea de informații, declarații, documente justificative etc.

Din acest motiv, publicația Stirilemedia.ro nu își asumă răspunderea pentru informațiile și detaliile publicate de autori, cu atât mai mult a celor ce au mențiunea DIN SURSE. Acestea reprezintă informații furnizate de terțe persoane, incluisv sub protecția anonimatului (la solicitarea lor).

Conținutul website-ului este destinat exclusiv informării publice și conține informații care nu sunt denaturate, cu excepția articolelor de tip pamflet în care se face această precizare. Copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website (în limita a 500 de caractere, fără a cita sursa) este interzisă. Atenție! La articolele DIN SURSE, pentru exploatarea conținutului este obligatorie citarea sursei de 3 ori pe parcursul scrierii, cu link către publicația ȘtirileMedia.

Vă rugăm să aveți în vedere faptul că toate comentariile la articole sunt moderate, pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false, motiv pentru care vă încurajăm să comentați folosind un limbaj decent, evitând atacuri la persoană și informații false.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Distribuie postarea:

Abonează-te

Cele mai citite

Articole similare