sursa foto: g4media
Preşedintele USR Bucureşti acuză actuala guvernare
Preşedintele Uniunea Salvaţi România, filiala Bucureşti, Vlad Voiculescu, a atacat, într-un mesaj postat joi pe Facebook, coaliţia de guvernare, pe care o acuză că, deşi „are toată puterea politică necesară”, nu a demarat proiecte pentru reabilitarea infrastructurii feroviare din ţară.
„Acum 20 de ani, când eram la facultate la Viena, veneam acasă cu trenul. Dura 16 ore. Astăzi, pe exact aceeași rută, se fac 21,5 ore. Cu 5 ore jumătate mai mult! În 2023, în România nu a fost recepționat niciun kilometru de cale ferată modernizat. Asta în condițiile în care PSDNL au TOATĂ puterea politică necesară – de la ministrul transporturilor (Grindeanu PSD) la premier (Ciolacu PSD), la președinte (Iohannis PNL), la comisar european (Vălean PNL)!”, a scris Vlad Voiculescu pe pagina sa de Facebook.
„Întârzierile sunt adesea rezultatul unei pregătiri insuficiente a proiectului”
Într-un interviu acordat de curând publicaţiei online pressone.ro, Adina Vălean, comisar european pentru transporturi, a declarat că, în ţara noastră, proiectele de infrastructură se desfăşoară cu dificultate din cauza „unei pregătiri insuficiente a proiectului”.

„Întârzierile sunt adesea rezultatul unei pregătiri insuficiente a proiectului, ceea ce duce inevitabil la o durată mai mare de implementare. Soluția este îmbunătățirea eficienței, a calității și a transparenței – în etapele de planificare și de pregătire și apoi în timpul implementării.
Cu toate acestea, Comisia oferă asistență tehnică pentru a consolida capacitatea tehnică și administrativă a statelor membre. Am înființat un grup operativ specific, un task force, pentru a sprijini România și Bulgaria în vederea creșterii nivelului de punere în aplicare a finanțării UE și suntem în dialog constant cu autoritățile acestora pentru a monitoriza și îmbunătăți nivelul actual de absorbție. Rezultatele foarte bune obținute de România în cadrul apelurilor privind mobilitatea militară, dar și în cadrul apelurilor CEF demonstrează că această cooperare a dat rezultate bune”, a declarat Adina Vălean, pentru pressone.ro.

sursa foto: Capital
„Fonduri fără precedent pentru infrastructura de transport”
Aceasta a mai precizat că România a beneficiat de fonduri-record pentru infrastructura de transport. „Fondurile pentru infrastructura de transport puse la dispoziția României în mandatul meu sunt fără precedent – 12 miliarde în total. Cele mai multe fonduri au vizat rețelele feroviare și rutiere. Există un motiv întemeiat pentru acest lucru: rețeaua feroviară are nevoie de modernizare pentru a se alinia la standardele UE.
Prioritățile actuale sunt două axe orizontale – de la Constanța până la granița cu Ungaria, via București și Craiova pentru transportul de marfă, și via Brașov, pentru traficul de călători. Conectivitatea feroviară cu Bulgaria este o altă prioritate, fiind în curs de intensificare pe linia București-Giurgiu”, a afirmat comisarul european, în cadrul interviului.
Miză şi mai mare în contextul conflictului din Ucraina
Modernizarea şi reabilitarea infrastructurii feroviare a ţării noastre are o miză cu atât mai mare cu cât conflictul din Ucraina a demonstrat încă o dată necesitatea eliminării blocajelor de pe coridoarele de transport militar din Europa.
„Cu un război la granița noastră, remedierea verigilor lipsă și a blocajelor din infrastructura europeană care ar putea pune în pericol deplasarea forțelor militare a devenit o prioritate. În prezent, împreună cu SEAE (Serviciul European de Acțiune Externă n. red.) și cu Statul Major al UE, și în strânsă cooperare cu NATO, suntem în curs de a identifica principalele coridoare pentru deplasările de personal și materiale militare pe termen scurt și pe scară largă. Acest lucru ne va permite să identificăm lacunele și să ne concentrăm investițiile în consecință.
De asemenea, am accelerat cheltuirea bugetului pentru mobilitate militară, acordând acum toți banii, 1,7 miliarde de euro, pentru 95 de proiecte cu dublă utilizare, de la vest la est și de la nord la sud, acoperind toate modurile de transport”, a mai spus Adina Vălean.